Nieuws

Samenwerking B-Liz en The Human Capital Company

15 april 2022

B-Liz en The Human Capital Company sluiten de handen ineen! We vinden elkaar in onze gezamenlijke drive om de wereld een beetje mooier te maken. En we geloven dat werk een belangrijk element is in het leven van mensen. Onze samenwerking om ervoor te zorgen dat mensen gezond en plezierig kunnen werken, is hierbinnen een logische stap.

Lizzy van der Kooij, B-Liz:

“We vullen elkaar goed aan met onze ervaring, kennis en oplossingen. Samen zijn we nog beter in staat om klanten te ondersteunen in het zetten van stappen naar meer gezondheid en werkplezier.”

Door te meten waar organisaties staan en inzicht te bieden op welke punten snelle verbeteringen aangebracht kunnen worden. Ook kunnen wij een verandertraject van begin tot eind begeleiden en bieden wij creatieve en effectieve interventies.

Diane Dros, The Human Capital Company:

Als organisatie zal je jezelf een stuk opnieuw moeten uitvinden om ervoor te zorgen dat je mensen en daarmee je klanten centraal komen te staan. Veel bedrijven zijn hierin stappen aan het zetten. Weten waar je staat om de volgende stap te nemen, geeft houvast. We hebben een formule ontwikkeld die we ook kunnen meten door middel van de H.E.R.O scan. Hiermee kijken we hoe een organisatie medewerkers faciliteert om samen te werken. We kijken naar factoren als informatiehuishouding en organisatie-inrichting maar ook naar leiderschap en cultuurkenmerken zoals vertrouwen, happiness en inclusie. De thema’s zijn gebaseerd op ervaring en wetenschappelijk onderzoek.

B-Liz focust zich, vanuit de urgentie in de zorg, al langere tijd op een andere manier van werken dicht op het primaire proces.

Mijn ervaring is dat medewerkers die gaan werken vanuit Positieve Gezondheid, dat ook graag binnen hun organisatie willen terugzien. Zij willen zelf ook vanuit deze holistische benadering en als mens gezien worden.”

Vanuit deze behoefte aan congruentie is ‘Positief Gezond werkgeverschap’ ontwikkeld. We gebruiken het eigen regiemodel waarin de rol van werkgever en medewerker aandacht krijgt en een participatieve aanpak met focus op mogelijkheden en groei. Een medewerker brengt bijvoorbeeld in kaart wat voor hem belangrijk is en hoe hij gestimuleerd kan worden om op een positieve wijze zijn werk te doen. De meerwaarde is groot, niet alleen in het verbeteren van de zorg- en dienstverlening, maar ook om de medewerker en de interne organisatie te versterken.

Als er issues zijn en je organisatie beschadigd is, moet je ook hiermee aan de slag. Medewerkers die goed worden gefaciliteerd, hebben vaak meer plezier in hun werk en zijn productiever. Mensen die goed in hun vel zitten, presteren beter. En dat komt de dienst- en zorgverlening aan je klanten, cliënten of patiënten ook weer ten goede! Dubbele winst dus!

Naast het meten, analyseren en inzicht bieden in verbeteringen, begeleiden we ook verander- en implementatietrajecten en daarmee de ontwikkeling en versterking van mensen en teams. De producten die we samen leveren, bieden organisaties een compleet palet. Voor klanten is dit plezierig omdat we op deze manier van A tot Z trajecten kunnen begeleiden.

Onze energie zit al in een positieve flow. Meer werkplezier en gezondheid bevorderen bij mensen en organisaties, is onze missie. Samen en in kleine stapjes maken we het verschil! Wil je meer weten? Stuur dan een berichtje!

Lizzy van der Kooij
Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsflits

Andere recente
ontwikkelingen

Andere recente
ontwikkelingen

Inspiratie

Opleiding Zijnscoaching

Sinds begin dit jaar volg ik een opleiding Zijnscoaching. Dit is een manier van coachen die uitgaat van het nu, om vanuit bewustzijn op zoek te gaan naar wat voor...
Nieuws

8 maart, internationale vrouwendag

Eigenlijk vind ik diversiteit en inclusie belangrijker dan een dag speciaal voor vrouwen. Maar helaas is er nog veel ongelijkheid. Daarom een ode aan de vrouw. Laat je zien en...
Nieuws

Mensgericht leiderschap en vitaliteit in de zorg

Veel organisaties voelen de verantwoordelijkheid om aandacht te besteden aan de gezondheid van hun medewerkers. Vaak wordt er aandacht gegeven aan ziekteverzuim en herstel. Door preventief aandacht te besteden aan...